Het is bijna zover... - Reisverslag uit Uden, Nederland van Elise Kaak - WaarBenJij.nu Het is bijna zover... - Reisverslag uit Uden, Nederland van Elise Kaak - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover...

Door: Elise Kaak

Blijf op de hoogte en volg Elise

01 Februari 2017 | Nederland, Uden

Na een week van stressen, poetsen, opruimen, last minute deadlines halen en inpakken, is het moment dan eindelijk daar. Morgenvroeg om 11:40 vertrek ik naar het zonnige Paramaribo.
Maanden ben ik bezig geweest met de voorbereidingen voor deze reis. Er is ongeveer een half regenwoud gesneuveld voor het aantal papieren dat ik bij de gemeente aan heb moeten vragen, maar dan heb je ook wat: eindelijk een goedgekeurd visum.

Afgelopen weekend heb ik, zoals mijn moeder het noemde, een afscheidstour gehouden door Nijmegen en Uden. Ik wilde iedereen graag nog een keer zien voordat ik zou vertrekken en dat zorgde al voor emotionele momenten. Ik ben overladen met lieve afscheidscadeautjes en handige spullen voor in Su. Van spelletjes tot aan een potje appelmoes, aan alles was gedacht. Super leuk!

Om 16:35 plaatselijke tijd (20:35 NL tijd) zal mijn bleke huidje de eerste Surinaamse zonnestraaltjes tot zich nemen. De eerste weken zal factor 50 mijn beste vriend zijn, maar ik hoop toch wel een mooi kleurtje te krijgen.
Op het vliegveld word ik samen met Sanne en Iris opgehaald en naar ons appartement gebracht door de huisbaas. We vertoeven met zijn drieën in een appartementje hartje Paramaribo, dus dat wordt vast en zeker gezellig.

De eerste week zal in het teken staan van verkennen en kennis maken. In de stad zoeken waar we alles kunnen vinden en op zoek naar onze stageschool. Ik zal les gaan geven op de Christus Koning School. Dit is een katholieke vmbo school.

Ik zal proberen om elke week een reisverslag te plaatsen op dit blog, maar voor mooie foto's kun je me volgen op Facebook en Instagram!

Tot snel.

Elise

  • 01 Februari 2017 - 22:54

    Yvonne:

    Jaa! Eindelijk is het zo ver! Heel veel plezier toegewenst de komende maanden! Succes op je stage en zoek maar vast naar alle toffe hotspots. In april kom ik alles bekijken en even mee feesten! Tot snel, liefs Yvonne

  • 01 Februari 2017 - 22:55

    Robin:

    Nou ben benieuwd als we langskomen of je dan al factortje minder kan. Veel plezier en feest ze.

  • 02 Februari 2017 - 12:01

    Truus Hermans:

    Elise,
    Ik wens je een fantastische tijd in Suriname en ik kijk uit naar een verslag van je eerste ervaringen en indrukken.
    Groet,
    Truus

  • 02 Februari 2017 - 12:11

    Henk:

    Hoi Elise,
    Vanuit een zonnig Gran Canaria wens ik jou een hele fijne maar ook een leerrijke tijd
    toe in dat verre voormalige Nederland, ik blijf je volgen ook straks vanuit dat koude
    Heijen. Groetjes Henk

  • 02 Februari 2017 - 21:39

    Frank En Astrid Sjoerdsma:

    Hey Elise

    heel veel succes en plezier toegewenst tijdens jouw stage in Suriname. Het lijkt ons een hele bijzondere ervaring. Ik ben benieuwd of je straks terugkomt na zoveel maanden met die typische Surinaamse W en M klank, zoals b.v. Churandy Martina die uitspreekt! Geniet van deze once in a lifetime experience. Het ga je goed. We denken aan jou en zijn later benieuwd naar jouw belevenissen en de verhalen van je ouders.
    Groet vanuit Uje. Astrid en Frank

  • 02 Februari 2017 - 23:29

    Jack En Anny:

    Hallo Elise,

    Een hele mooie tijd in Suriname.
    Leuk voor jou al die berichtjes vanuit Nederland.

    Groeten Jack en Anny.

  • 03 Februari 2017 - 08:58

    Kees-Jan:

    Welkom in Suriname! Ben je goed aangekomen en alles gevonden? De eerste dagen zullen heel apart zijn, maar binnenkort voel je je helemaal thuis.
    Mooi weekend!
    Kees-Jan

  • 04 Februari 2017 - 14:36

    Ineke En Jos:

    Elise,

    Studie en wat van de wereld zien gaat heel mooi samen.
    Heel veel plezier gewenst in dat warme land.
    En volgende week gaat het hier wellicht weer onder nul komen.....
    Ineke en Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Voor mijn opleiding tot docent Nederlands ga ik vier maanden stage lopen in Paramaribo! Daarnaast ga ik daar ook vakken volgen op de opleiding. Elke week plaats ik een verslagje, zodat jullie op de hoogte blijven van al mijn ervaringen!

Actief sinds 11 Jan. 2017
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 51235

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 01 Juni 2017

Suriname 2017

Landen bezocht: