Fanclub van de keeper - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Kaak - WaarBenJij.nu Fanclub van de keeper - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Kaak - WaarBenJij.nu

Fanclub van de keeper

Door: Elise Kaak

Blijf op de hoogte en volg Elise

15 April 2017 | Suriname, Paramaribo

Het is zover! Papa, mama, Yvonne en Robin zitten op dit moment op zo'n tien kilometer hoogte boven de Atlantische Oceaan. Hopelijk zijn ze net zo enthousiast als ik, want ik heb vannacht bijna niet geslapen. Rond half vier plaatselijke tijd (half 9 bij jullie) zullen ze landen op Zanderij. Vanuit daar worden ze opgehaald en bij hun hotel afgezet. Daar wacht ik ze op. Spannend!!!! Er staat voor komende maandag een driedaagse trip naar de Voltzberg op het programma. Iedereen neemt ouders, broers, zussen, vrienden en kennissen mee, dus we zijn maar liefst met 19 personen. Ik kijk er erg naar uit!

Afgelopen week hebben we ook weer leuke dingen gedaan. (Het is vakantie hè, dus weinig info over de stage dit keer.)

Onze bovenbuurman, Ronny Aloema, is een vrij bekende voetballer hier in Suriname. Hij heeft een poosje voor het nationaal elftal gekeept, maar nu speelt hij in de hoofdklasse voor WBC (Walking Boyz Company). Ze stonden tweede in het klassement, maar nummer 3 (Inter Moengotapoe) zat WBC op de hielen met maar één punt achterstand. Vorige week donderdag vond dus uit bij Moengotapoe de derby plaats. Ronny vroeg of wij mee wilden met een supportersbus om hem aan te komen moedigen. Hij zou twee flessen Borgoe mee nemen. Natuurlijk wilden we dat. Een mooi spandoek werd gemaakt en we gingen mee met het busje. Na ongeveer 2,5(!) uur rijden, kwamen we aan in het dorpje Moengo bij het Ronnie Brunswijk Stadion. We namen plaats op de tribune en kregen gezelschap van een paar fans van WBC die bij ons in de bus zaten. Luuk en Wesley, echte voetbalfanaten, besloten dat we maar eens van ons moesten laten horen. We hebben denk ik wel zo'n twintig keer 'there's only one Ronny Aloema' geschreeuwd en gezongen, tot grote ergernis van een aantal fans van de tegenstander. We deelden af en toe wel wat drankjes uit, dat maakte het wel weer goed.

De wedstrijd verliep spannend. WBC kwam 2-0 achter, maar wist terug te komen tot 2-1 in de tweede helft. We dachten bijna dat we voor niets waren gekomen, maar in de laatste seconde van de extra tijd kreeg WBC nog een penalty: 2-2. Vervolgens gingen we weer terug in het busje en werden we weer terug naar Paramaribo gebracht.

De volgende ochtend zat ik met Iris en Sanne een beetje te chillen bij ons huisje, toen Jack opeens riep dat de wedstrijd op televisie was. De televisie werd aangezet en wie zagen we daar op tv? Juist, de fanclub van Ronny Aloema!
https://youtu.be/KrqDLoyK5Iw < als je deze link opent en doorspoelt naar 33:40 hoor en zie je ons!

Verder genieten we gewoon met volle teugen van onze vakantie. We doen drankjes bij cafeetjes, gaan uit eten, zwemmen, naar de bioscoop en chillen we natuurlijk optimaal.

De komende twee weken zul je denk ik weinig van me horen, omdat ik heel veel tripjes en uitstapjes gepland heb, maar daar zullen jullie vast en zeker wel begrip voor hebben ;).

Tot snel XXX

  • 15 April 2017 - 16:04

    Annie Kaak:

    Hoi elise .dat zal een weerzien worden. Met je ouders en zusje. We wensen jouw en ook je familie heel veel plezier groetjes theo en annie

  • 15 April 2017 - 19:27

    Mariëlla:

    Hallo Elise,
    Het is heel leuk om je op deze manier te volgen en zeker nu de familie naar je toekomt. Ga er lekker van genieten en veel plezier allemaal samen .
    Groetjes uit Nederland,
    Mariëlla

  • 16 April 2017 - 18:43

    Truus Hermans:

    Fijne vakantie gewenst! Ik kijk uit naar je verhalen!

  • 19 April 2017 - 12:03

    Frank Sjoerdsma:

    Hennie, Marlies, Yvonne, Robin en Elise een fijne vakantie gewenst met veel bijzondere belevenissen. Geniet met een grote G! Groetjes vanuit een koel kikkerland met nachtvorst.

    Frank Sjoerdsma

  • 20 April 2017 - 08:01

    Kees-Jan:

    De hele wedstrijd op youtube: wow. Leuk om jullie even voorbij te zien komen.
    Mooie vakantie en veel plezier met je familie.
    Kees-Jan

  • 26 April 2017 - 17:23

    HHennie Kaak:

    We zijn net terug, het was geweldig Elise. nog veel plezier groetjes Hennie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Voor mijn opleiding tot docent Nederlands ga ik vier maanden stage lopen in Paramaribo! Daarnaast ga ik daar ook vakken volgen op de opleiding. Elke week plaats ik een verslagje, zodat jullie op de hoogte blijven van al mijn ervaringen!

Actief sinds 11 Jan. 2017
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 51254

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 01 Juni 2017

Suriname 2017

Landen bezocht: